fredag 12 december 2014

Mitt tuner-fynd från Ebay kom fram ...

Jag har den tillfälligt på golvet för att testa, fungerar perfekt med bara en tunn sladd kopplad till 75-Ohms koaxial-uttaget därbak  :-)  Den var i gott skick, inga repor överhuvudtaget men tycärr en transportskada pga dålig packning och DHL sista biten av vägen får jag förmoda ... den tjocka aluminiumfronten är lite böjd i ena hörnan för att någon kastat tunern i marken. Packningen var trasig och uppriven just där(DHL!). Det märkliga är att eftersom det måste ha varit en rejäl smäll, att inte tunern flög i bitar utan det blev bara en liten böj i ena hörnan. Byggd som en stridsvagn är en sliten klyscha men här stämmer den verkligen! Den låter alldeles utmärkt, och den kolsvarta looken passar in med mina Sony-grejor, så jag är nöjd. En bild på golvet, bredvid den gamla Technics-förstärkaren som jag för tillfället inte hittat någon användning för:

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar